Sabar vs Syukur

By setanggi syurga on 9:27 PTG

Filed Under:

Tak semua kena cepat, apa yang penting berkat yang kita cari.. Ini yang aku rasa aku nak belajar n perlu belajar sekarang ini.. Jangan terlalu cepat memberi respon.. Mampukah aku?.. Membalas sms sahaja, aku cuba as soon as possible.. Salah ke bnda 'baik' ni?.. Baik bagi aku ~sebelum~ ini.. Cuma aku rasa aku perlu fikir semula selepas ini..

Dalam setiap tindakan jangan terlalu cepat.. So, pada sume, andai aku berjaya men'slow'kan respon2 selepas ini, harap faham.. And aku cuba untuk menyegerakan pada bnda2 yg perlu segera.. InshaAllah..

Macam pelik entry kali ini.. ("_,).. [Banyak fikir, tapi tindakan yang terlalu sedikit.. ] Antara cepat and berkat, of course berkat yang kita cari.. Ya Allah, berkatilah setiap tindakan kami.. Bimbinglah kami, tunjukanlah kami, lindungi kami, peliharalah kami.. Ya Allah, tidak ada tempat mengadu selain kepadaMu ya Allah.. Aku banyak terkesan dengan natijah 'cepat'.. Untuk banyak perkara, utamakan syura.. Mesyuarat.. Biar lambat asal berkat.. Berkat adalah selamat jangka masa panjang.. Bukankah survival jangka masa panjang yang kita inginkan baik dari perspektif jamaah hatta untuk urusan keluarga sekalipun..

Mendepani cabaran bukanlah satu benda yang mudah.. Melainkan ia semua bertujuan untuk menguji kita sebagai hambaNya.. Akurkah kita dengan qadarNya?.. Bersabar bila diuji dengan kesusahan, bersyukur bila diberi ni'mat.. Setiap kesusahan ada kelapangan yang Dia sediakan.. Bersangka baik denganNya, dan jangan sesekali cepat melatah.. InshaAllah..

Gambar Hiasan
Rasa xlengkap tanpa gambar..

Cantikkan?.. Gambar real nya lagi cantik.. Allah.. Terkesima aku dibuatnya..

Selamat ya Kak Ani.. Semoga terus succes.. Dunia Akhirat..
Banyak belajar dari Kak Ani.. Nice 2 meet U.. InshaAllah jumpa lagi..
Waktu Kerja: 6.30 am - 10.00 pm [Allah..]

Cabut 'pokok' serai [Pun perlu kemahiran]..
~Berkebun!!~ Hihi

2 ulasan for this post

entry yyang menarik...

Posted on Khamis, Mac 25, 2010 9:59:00 PTG  

pening kepala ku baca... hahaha... apa pun... Sabar dan bersyukur la yer...

Adry @ http://www.adrysabry.com

Posted on Rabu, Mac 31, 2010 12:16:00 PG