Selepas Dua Hari Tak Dapat Connect.. Hihi

By setanggi syurga on 8:00 PTG

Filed Under: ,

Seusai isyak, ntah cubaan kali ke berapa.. Aku sendiri sudah xingat.. Sejak Jumaat yang lalu aku xdapat connection internet.. Uh!! Tertekan juga rasanya diri ini.. Walaupun niat ber'online' cuma untuk seketika.. Kerana masih ada beberapa tugasan n perjumpaan yang belum tertunai.. Yang perlu diutamakan..

Alhamdulillah.. Indah sungguh perencanaannya.. Sebaik selesai solat Isyak malam ini, aku berjaya disambungkan ke dunia maya.. Sudah pasti yahoo mail yang aku check terlebih dahulu.. Ada 2 mesej yang aku nanti2kan.. ("_,).. Senyuman panjang terukir.. Seluruh penat lelah menanti, berprogram, bermesyuarat, di atas jalan raya ~ Terbayar.. Thank you Allah.. [Jangan salah faham ya.. Hihi.. Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi >>> Itu yang lebih utama]..

Pilihan kedua selepas yahoo mail, hihi.. Sudah pasti FB.. Sekejap cuma.. Cuma ingin memastikn bbrp pkara.. Wow, 2hari jak xdpt on9, dah 8 friend requests.. Ada yang kukenal, ada yang xdikenali.. Ah, add saja.. Xda masalah pun.. And ini [blogger.com] pilihan ketiga.. Just mahu melepas rasa.. Ngeh2..

Bermula dari Jumaat-Sabtu-Ahad: Ya Allah, Dia sahajalah yang tahu.. Mampukah aku untuk meneruskan hari2 yang mendatang seperti ini.. Kalau aku punya pilihan, aku akan kata xmahu.. Tak sanggup.. [Ya Allah..] Tapi, betulkah ada pilihan??... Hmm.. Honestly memang penat.. 'Rumahtangga' terabai.. Maklumlah mak ayah xda di rumah sekarang.. So, jelas n nyatalah kerja-kerja rumah tengah terbengkalai sekarang..[membuka pekung di dada..opps] Ya Allah.. Ampun!! Kalau ada siapa2 yang datang sekarang, boleh x, cakap xda orang.. Huhu.. Dahsyat2!!.. And esok dah masuk hari bekerja.. Ntah apalah kejadian rumah ni.. [Mak, cepat balik.. ] Hihi..

Baru dapat 1 mesej dari seorang adik.. Xsangka nakal jugak adik ni.. Xpalah, just nak semadikan mesej tu di sini.. Penuh sangat dah mesej, takut ada mesej penting nak masuk, xle masuk.. Mesej tu berbunyi begini; "Dari keluarganya, buat sesiapa yang mengenali "Xxxxx Xxxxx" diharap dapat bertenang, kerana dia telah meninggalkan dunia pada pukul 3.00 ptg td. Sama2lah kita mdoakan agar dia selamat sampai ke bulan, untuk menjadi angkasawati pertama di Malaysia.. Hehe".. Aku macam nak belasah jer budak ni.. Hihi.. Apalah!!.. Kalu akak jumpa nnti siaplah Xxxx... Adui..

Hmm.. Macam xbest plak xda gambar kan?.. Hihi.. Alhamdulillah, walaupun banyak rintangannya, akhirnya dapat jugak aku mendapatkan 'kamera compact ku' sempena sambutan Rumah Terbuka YB Jimmy.. ADUN Sri Tanjong, N57.. Sekadar untuk santapan mata [untuk yang merindu.. ngeh2]

Lensa Sempena Rumah Terbuka YB Jimmy ADUN Sri Tanjong

[Hmm.. Sejam jugak kami cari rumah ni.. Ampun!! Berapa kali sesat.. Sampai terpaksa membiarkan Pengerusi NISA' Kawasan Tawau menunggu sendirian sementara kami mendapatkan rumah YB.. SMS2 yang masuk bertanyakan alamat, jangan heranlah.. Memang xterlayan(terbalas).. Maaf ya.. Sibuk + Xlarat mau taip mesej sudah.. Penantian bermula 7.30 pagi di Bangunan MARA dan berakhir 9 pagi.. [Baru dapat sampai di rumah YB]


Pesuruhjaya PAS Negeri Sabah dan AJK PAS Kawasan Tawau turut hadir memeriahkan sambutan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina..
~Mempererat PAKATAN RAKYAT~


Sihat & Berbudaya: Ketua UKS Nisa' Kawasan Tawau.. Hihih..


Antara hadirin yang hadir.. [Sorry].. Orang Cina pun sudah pandai makan kari owh..

Khidmat Masyarakat.. Negara Berkebajikan.. Akan datang kita [PAS] pun akan anjurkan Rumah Terbuka sempena Tahun Baru Cina.. Maka perlulah kita belajar 'banyak'..
~Budaya Masyarakat SeMalaysia~

Muka2 Poyo sudah.. Uhuh.. Lambat lagi ka jam 2.. Kerja lain banyak lagi ni.. Malam ni gi Madrasah lagi.. Hmm.. Jadual Waktu xsiap lagi.. Uhuh.. Allahu Akbar!! Tapi, senyum tetap maintain.. Hihi..

Makan2.. Nyum2.. Lapar sudah..
[Hmm.. Aku jugak yang jadi mangsa jadi tukang tangkap gambar]

Antara anak2 AJK PAS Kawasan yang turut hadir.. Adik, dapat berapa angpow?.. Hihi.. Sharelah dengan kami.. Huhu

-------------------------------------------------

Budaya Mereka..
Banyak lagi yang aku tak tahu..
Nak bertanya..
Tapi Malu..

[Opps, jadi pantun 4 kerat plak.. Hihi.. Kebetulan]
Pantun ker?..





[Ini yang paling 'menakutkan'.. Kalu dia makin dekat time tu, memang 'kami' lari betul2.. Uhuh]

Apapun, aku mengambil setiap yang berlaku pada diriku n sekitarku sebagai satu pengalaman yang baru untuk aku pelajari. Persoalannya, adakah aku akan berjaya menghadamnya dengan baik atau tewas.. Ya Allah, aku tahu, tidak satu pun yang sia-sia yang Kau berikan kepada kami, hamba2Mu.. Thank you Allah..

0 ulasan for this post