Harusnya Kita Berjiwa Besar..

By setanggi syurga on 1:08 PTG

Filed Under:

01 - Aku berpandangan: Berjiwa besar bermakna kita 'mengabaikan' perkara-perkara remeh.. Betulkah?.. Lecehlah terlalu melayan perasaan.. Allah.. Banyak lagi kerja mau dibikin.. Hmm..

02 - Sesekali jiwa bagai disentap, bukankah memberikan impak yang positif?.. Memberikan kita peluang lebih besar untuk kita mengkoreksi diri.. Allah..

03 - Tidak mahu menyalahkan mana-mana pihak, harusnya aku yang bertanggungjawab atas keterlanjuranku..

04 - Esok, Jumaat.. Biarlah ia berlalu.. Kesempatanku untuk 'terbang' moga dapat menjadi ubat untuk diri.. Harapku cuma satu: Jangan masalah hati ini berpanjangan..

05 - Kepada sahabat2 lain, terima kasih atas simpati kalian.. Apapun, aku tetap bersalah.. Seperti tidak mahu tahu menahu lagi apa-apa urusan lain.. Ini bukti aku berjiwa kecil kan?.. Hihihi.. Huhuh.. Allah..

06 - Semoga ini luahan terakhir sebelum aku move n move!! Chayyok2!! =p

07 - Aku mahu jumpa seseorang di saat ini.. Huhuhu.. Mungkinkah terkabul??..

5 ulasan for this post

amin...terkabul, insya-Allah

Posted on Khamis, Februari 25, 2010 8:29:00 PTG  

Maaf ya sahabat.. Aku ingin simpan 'sokongan' kalian dalam entry[ulasan] ini.. Moga ia terus menjadi sedikit sumber kekuatanku.. Aku tidak kuat!! Aku lemah!! And perlukan sokongan kalian.. =p

CtNurSalma > salam.kak, jgn terlalu tkt pd kesilapan.krn ia mengajar kita sesutu.Allah mengatur untuk menguji.Ingin melihat di mana pergantungan kita.Bersabarlah..

NISA' Kudat to Guest > Salam ss05, maaf menyampuk.stuju dgn pndgn guest yg mgatakan progm dewan tonjol imej muslimat tp x stuju bila mgutuk nisa' bcoz u xtau prjuangan nisa'

> so, plz don't judge nisa'. we all punya perjuangan yg sama, iaitu tunjangny ttp kembali pd Islam,if guest guest menuduh nisa' keunitan, x melampau kalau nisa' kata guest adalah KEPARTIAN, n bukan KEISLAMAN.Jadi,muhasabah diri balik,check apa perjuangan guest.sekian sekadar mencelah.salam

Me > "tq shbt2ku..mo nangis sdh ni..=p..cengeng rupanya k.fate'/c fate' ni.. moga cpt angin berlalu..hihih.."

> apapun,aku byk amik ibrah dr insiden ni.. n aku tertarik masa pkenalkn vest ni, respon aunti tu 'owh, puteri pas ka?..'.. pas ada puteri erk?.. =p

> "n aku xsanggup bila bw imej parti time tu [tau x, kitorg kena basuh pinggan masa tu?..] aku xsanggup bw imej tu smpi ke bsh pinggan.. allah.."

> biarlah puteri pas yg basuh pinggan, bukan muslimat pas!! n di situ aku btindak bkn atas parti/unit tp lebih kpd belas.. ksian kakak tu bsuh pnggn yg tll byk sndirian..[Allah..]..

Posted on Jumaat, Februari 26, 2010 3:08:00 PG  

>> memang Nisa' dilatih untuk melakukan donkey job, to build up ur internal...dalaman tu penting, ajar sifat humble,x hidung tinggi,empati, sebab tu ada "small kindness dalam nisa'..u all nak ke buat keje cuci piring, mop lantai,cuci tandas?pedulikan apa org nak kata,yg penting hati kita..take care fate"

POINT: Build Up Internal
sorryla I dapat ilmu2 NISA' ni melalui informal shj then trus ter'terjun' dalam posisi sekarang ni..Terpaksa menyelam sambil minum air.. so kena banyak tagging menagging.. =p

Posted on Jumaat, Februari 26, 2010 9:22:00 PG  

salam fate..lama aku cari apa yg nmpk mcm kontrovesi nie..akhirnya jumpa gak d shout mix..hehe.. ;-) pada pandanganku, kita perlu lihat pandangan positif drpd guest..jgn la kau rasa bersalah sgt..smpi susah hati betul aku baca nie.. mungkin guest tu jugak ada kesilapan dlm menilai..tapi fikirkan macammana dia boleh berfikir begitu? apapun, aku kagum dgn semangat juangmu...teruskan berjuang...jangan gentar walau sedikit...TAKBIR!!!

Posted on Ahad, Februari 28, 2010 5:02:00 PG  

tq sahabat2ku..ya, spt yg aku katakan banyak ibrah yg aku peroleh..terutamanya pandangan orang terhadap aku sndr n apa yang sdg aku lakukan..apa yg orang nmpk ttg aku.. 'aku takut'..itu sebenarnya aku.. aku xseberani yg kalian lihat dluar..atas 'smgt' yg kalian lihat.. ("_,).. apapun semua kembalikn kepada Allah.. moga aku masih dipilihNya..

tq sokongan shbt2 sume.. xda apalah.. small matter jak ni.. =p

[Huhuhuhu:sedey]..=p

Posted on Selasa, Mac 02, 2010 7:26:00 PG