S.Y.U.K.U.R

By setanggi syurga on 5:47 PG

Filed Under:

Ucapan setinggi-tinggi kesyukuran ku panjatkan kepada Allah swt yang telah memberikanku ni'mat Iman dan Islam. Maka, tidak ada yang lebih tinggi dari kedua2 itu. Siapalah aku di mata Allah, kalau dapat aku andaikan, siapalah aku d mata dunia yang penuh dengan infiniti manusia dan seluruh isi buminya. Namun kuyakin, tidaklah sama 'lemahnya' isi dunia ini berbanding penciptanya. Ya Allah, dalam kerdilnya diriku Kau masih memilih aku untuk berada di jalanMu. Ya Allah, pelihara aku. Kepada siapa lagi harus aku memohon pemeliharaan selain kepadaMu ya Allah. Pelihara isi hatiku. Pelihara niatku ya Allah. Bantu aku ya Allah, hambaMu yang kerdil ini. Terima kasih ya Allah, dalam banyak2 manusia Kau masih memandang aku untuk aku berada dlm perjuangan yang aku dukung ini.

Sarat. Sarat dengan ilmu. Ilmu yang aku kira, aku tidak akan dapat dengan mudah. Ilmu yang tidak akan dapat aku bayar dengan apapun. Cuma aku masih perlu sedikit masa utk aku perkemas n akhirnya semoga diberi kekuatan untuk aku implemen dalam hidup seharianku. Allah bukan tak tahu aku seorang anak kepada kedua orang tuaku. Allah bukan tak tahu aku orang yang terlalu kurang dengan ilmu-ilmu agamaNya. Allah bukan tak tahu aku punya masalah itu dan ini. Allah tahu semua itu. Dan Allah tahu yang akan datang yang aku tak tahu. Jadi, apa lagi alasan yang aku boleh berikan untuk aku mengelak atau bermain-main dengan jual beli denganNya ini.

Beri aku peluang ya Allah. Ya, Kau Maha Pengasih dan Penyayang..

0 ulasan for this post