Masih Lagi Sedar: Bagan Pinang

By setanggi syurga on 10:19 PTG

Filed Under:

[Kemaskini*] Kemenangan Be End dalam PRK Bagan Pinang masih menarik pemerhatianku. Berbeza pada malam pengumuman, hari ini aku sudah bisa menerima keputusan tersebut. Pengamatan demi pengamatan kubuat melalui minda cetekku ini. Banyak respon 'owh..' yang aku berikan tatkala mendengar, baik membaca analisis PRK di Bagan Pinang ini. Dan 'owh' itu banyak mengajar aku hakikat yang berlaku di sekitar mahupun dluar kitar [hihi - ayat xbetul datang lagi].. Macam tu rupanya..


01. Yang mampu menyedapkan hati: "Peralihan sokongan yang besar terhadap BN di Bagan Pinang mungkin tidak akan berlaku di kawasan pilihanraya yang lain."

02. Kemenangan ini bukan kemenangan UMNO mahupun Be End tetapi adalah kemenangan ISA!! ISA yang bekas Menteri Besar. Yang menggunakan segala bentuk kesamsengan untuk memenangi PRK ini. Sorg shbt yg bertugas di BP mnyatakan mujur kita kalah, kalau menang, kita tak tahu macamana samseng lagi diorang lakukan ke atas petugas2 kita. Macam orang xsedar diri!! Malah ada/[ramai] yang mabuk!! Ish!! Pilihanraya Kecil TERlampau. Tak Kira Tua Muda, Perangai Sama Hodoh!! Sorg sahabat lagi inform, boleh diorang tunjuk punggung masa Ust Idris ngah baca doa!! UMNO2!! ?*#@%?.. Betulla.. Aku xtau, aku ble sabar ke tak dlm situasi2 mcm tu. [New*]Yang kasihan anak2 muda kita.. Adik2 muslimat kita.. Ini didikan awal yang mereka terima di usia begini.. Sedari muda diajar untuk membenci, menghina ulamak.. Ya Allah, berilah peluang untuk PAS lebih difahami.
Memang wajar kita melawan! "Terutama apabila berdepan dengan provokasi melampau dari UMNO dan BN . Hati menjadi panas , jiwa tersinggung , mulut menjawab akhirnya tangan dan kaki bertindak . Tidak mudah untuk bertahan dan bersabar berdepan maki hamun dan balingan batu yang mencederakan"- Episod Sebuah Perjuangan . Inikah Satu Malaysia yang dicanang??.. Kalu masih xmampu nak bukak minda dan hati, bukalah MATA. Lagi lensa Satu Malaysia: Canangan PM..

03. Dalam pada itu, kita kena sentiasa bersiap siaga. Mempersiap calon. Bila sebut tentang calon, actually kita xtandus calon. Cuma sebab kita lawan orang xbetul. Sistem xbtul. Jadi, usaha kita kena keras lagi la.. Mendidik masyarakat, mentarbiyyah pengundi. Jadikan 2578 Sebagai Benih Untuk Masa Hadapan. Perjalanan yang sangat panjang. Lihat sahaja gambar2 xberakal itu.. Ksian + Simpati pada rakyat 1 Malaysia..

04. Sabah??.. Tawau??.. Uhuh..

05. [New*] Tambah lagi: Ulasan Ustaz Idris Ahmad. Memang xpatut mengharap kemenangan berpihak kepada kita pada Bagan Pinang sebenarnya sedari awal. Masih belum boleh diharap. Hmm.. Politik yang meresahkan. ???.. Uhuh..

06. [New*] Betullah UMNO ni!! Kalau semua ahli UMNO boleh tahu siapa pimpinan mereka, boleh ada lagi kah ahli2 UMNO ni???!!!.. Astaghfirullah.. Ya Allah, jauhkan keluargaku dari fitnah UMNO yang.. [Uhuh]. Parti Betul2 Samseng!! Sampai tugas pimpinan kita hanya berlari ke sana ke mari untuk tenangkan ahli. Jangan sampai termakan dengan provokasi syaitan mereka!! Aku juga nak sahut, bahawa Jihad adalah jalan kami dan mati syahid adalah setinggi - tinggi cita - cita kami . Takbir!!

07. [New*] Be End ambil langkah sonsang. Percaya tak percaya, baca sendiri.. Malas sudah mau cakap banyak. Dr.M pun Tolak Perasuah!!

2 ulasan for this post

astagfirullah al-azim....astagfirullah al-azim...asagfirullah al-azim...mmg kalo org xda ilmu agama..akhlak mmg mcm beruk..teruk btl...tu nmpk mcm bapak org..harap2 jgn la anak2nya berperangai mcm tu..kesian..kesian (sambil geleng kepala)...

Posted on Rabu, Oktober 14, 2009 8:18:00 PG  

besar kan cabaran kita.. mak bapak dah macam tu, rasa2 anak macam mana??.. uhuh..

jom, giatkan usaha.. macamana teruk pun, mereka mad'u kita.. Allah nk bg pahala lebih.. Uhuhu.. Kuatkan semangat.. Gempur, jangan xgempur

Posted on Rabu, Oktober 14, 2009 11:11:00 PG