Letihla Mata

By setanggi syurga on 10:14 PTG

Filed Under:

Malam ini xseperti malam-malam yang biasa. Mata letih, tapi xboleh lelap. Alamak dia datang lagi. Natijahnya esok pagi mesti lebam bawah mata lagi. Xsuka2. Mungkin sebab otak ligat berfikir. Bukan. Bukan berfikir tapi menerawang. Mana mula mana akhirnya ni?.. Mujur saja connection d awal malam tadi yang mengalami sedikit gangguan akibat hujan lebat, akhirnya kembali pulih. Dapat jugak ku layan mata ini dengan membuka laman2 yg boleh mhilangkan sedikit gusar. Gusar?.. Hihi.. Apa2la..

Dapat singgah satu blog sekolah tadi. Wow cerianya.. Xsangka ada blog sekolah macam tu. Hihi.. Sekolah menengah plak tu.. Hihi.. Apapun, I suka.. Xdapat nk gmbrkn betapa cerianya sesi PNP sekolah tersebut. Ya, ada wajah yang kukenal disitu. Dan wajah itu sangat ceria. ("_,) Alhamdulillah kau bahagia disitu.. Ngeh2.. Macam wajah kekasih plak..

Aku dah listkan perkara2 yg perlu aku selesaikn mggu ni mengikut keutamaan. Pasti saja kolum list 'Important n Urgent' yang perlu aku utamakan. Masih ada dalam tujuh perkara yang perlu aku selesaikan. Opps, tmbh satu lagi.. Ada lapan semuanya.. Aduh, banyaknya.. Banyak pada angka, tapi kalu dah selesaikan satu demi satu kan, angka itu akan berkurang.. Tapi, ntah.. Letih mata ini xmampu aku bendung lagi. [menghadap tenet ni xletihla plak mata kan?.. pelik2!!] Esoklah sambung lagi. Esok dah masuk hari Khamis!! Alamak!! Cepatnya masa berlalu.. Semoga hari esok mata letih hilanglah sudah..

Kukira kolum yang satu lagi ini yang memberatkan kepalaku. Kolum list 'Important but Not Urgent'.. Not urgent for right now.. But, it may change to 'Important n Urgent' for next Monday... Uhuh.. Matilah.. Sempatkah aku selesaikan Kolum 1 tadi..

Tiba2 aku rindu insan yang kupanggil Etta @ Ayah.. Lama tidak aku buat panggilan jauh. Apa khabarnya disana? Dikala ini, pasti dia sudah rehatkan diri. Dan esok aku ingin buat satu panggilan. Rindunya.. Ya Allah, ampunkanlah dosa2 kedua orang tua kami. Dan kasihanilah mereka, sebagaimana mereka mengasihani kami sewaktu kami masi kecil. Ameen..

0 ulasan for this post