Crita 1 Minggu

By setanggi syurga on 12:43 PG

Filed Under:

Setelah melalui sedikit penyesuaian, barulah dapat aku membuka cerita. Kisah tentang diri. Orang banyak bcrita ni orang yang xbuat banyak kerja. Yaka? Sendiri mau ingtlah.. Hihi.. Aku perasan, beberapa org sahabat dah mula xbanyak posting!! Aku xnafi diorg mmg org2 kuat. Jadi, bila akan aku xkan posting dah?..Uhuh..

[New*] Emm.. Tarik balik n Pembetulan!! Banyak crita n banyak posting xsama ya..

Sabtu, Ahad [17,18hb Oktober 2009]
Alhamdulillah masih dipilih untuk mengikuti program2 yang telah ditetapkan. Bermula dgn Sabtu pagi dengan Meeting Halwa. Ada insiden disitu yang xperlu aku critakan. Sdikit menggugat 'komitmen'ku.. Akhirnya aku berjaya jugak melawan rasa diri. Bekerjalah kerana Allah. Disebelah petang: Usrah Muslimat Cawangan. Aku masuk Usrah Cawangan Apas. Vote 4 Apas. Hihi. Ustazah Rahimah setia menjadi naqibah kami tnpa ada pembentang. N aku terus mengunci mulut. Bukan sebab insiden pagi, [alhamdulillah insiden pagi dah larut] cuma xtau nk kata apa. Nk soal apa. Aku perasan klu dlm usrah aku banyak diam banding dalam perjumpaan lain. Uhuh.. Pastu, balik solat Asar n Maghrib di rumah sebelum ke PASTI Taman Ria untuk Qiamullail Bulanan. Kukira hampir dua bulan jugak xda qiam bulanan. Kupaksa juga diri menghadiri program ini, kerana kusedar aku bukan org yg rajin buat qiam sendiri.. Uhuh.. Lemahnya diri ini.

Pagi Ahad: Dengan sedikit kalut di awal pagi [hihi] program 3P berjalan dengan baik. Sangat baik pada pandanganku. Tahniah LPP [dengan SU barunya] & tenaga kerja DUN Sebatik. Bila kita ble buat program NISA di situ ya?.. Port yang sangat baik.. [dengan abang2 tabligh.. haha.. abaikan jika tidak berkenaan]

[nota: Lensa 3P: Program PAS Prihatin]

Isnin [19hb Oktober 2009]
Aku selamat menghantar PC ku ke bas utk kukirim ke KK. Di KK nanti, kakak sepupuku telah berbaik hati untuk menjemput dan menyelesaikan segala urusan2nya disana nanti. Thank You Allah. Segala yang baik itu pasti datangnya dari Allah. Dia lah yang memudahkan segala urusan kita baik di dunia ini apatah lagi di akhirat kelak. Selesai satu perkara, di samping menunggu perkara ini selesai, aku kena beralih ke perkara yang lain. Next step ialah esok.. Hehe..

Selasa [20hb Oktober 2009]
Seawal 7.20 pagi aku bertolak dari rumah. Awal bagi aku kerana kebiasaanya 7.45 baru aku bertolak ke tempat kerja. Atau lebih dahsyat, 7.55 baru aku bertolak. Tapi ini sangat jarang berlaku. Opps. Terbongkar segala rahsia. Sambung balik. Aku bertolak 'awal' kerana telah berjanji dengan seorang 'kakak'.. Kak Arma.. "7.30 pagi biasanya kak sampai di Batu 5. Kita jumpa di depan kedai2 d Bt5 tu". Yup, lewat hanya beberapa minit, kak Arma pun sampai. Tanpa panjang bicara 'proses' berlaku. Kemudian, aku pun beredar disusuli olek kak Arma.

Aku sampai di pejabat sekitar 7.40 pagi. Terlalu awal bagiku. Seperti biasa, perkara pertama aku lakukan ialah menanggalkan spek mataku. Hihi. Itupun mau crita. Kemudian aku pun memunggah segala isi perut beg hijauku [yang jadi perhatian banyak orang.. Haha]. Dan aku keluarkan 'Asus' yang baru sahaja aku pinjam bagi menggantikan PC ku buat sementara waktu ini. Mini. Cute. Nice. Itu yang ingin aku katakan. Sekali lagi thank you Allah. Terima kasih kak Min. Aku bersyukur dengan segala kelapangan yang Kau berikan. Pun begitu, masih acap kita melakukan maksiat kepadaNya. Ampun aku ya Allah.

Sepanjang pagi aku mem'bedah' 'Asus' di samping menjalankan tugas2 harianku sebagai FS. Banyak pulak tugas men'datang' hari ini. Beberapa orang guru meminta ditunjukkan bagaimana mendapatkan itu dan ini. Ya, inilah antara tugasku sebagai pemudah cara. Aku cuba untuk memberi khidmat terbaik. Tapi, sedikit sedih sebab 'Asus' ini masih sedang aku bedah. Aku tidak dapat menggunakan dengan baik. Mujur saja "Wireless Network Connecttion" 'Asus' ini dapat dicapai. Berita baik untuk d sekolah apatah lagi di rumah nanti. Kalau tidak malaplah duniaku selama beberapa tempoh ini. Selesai tugas2 membantu guru, aku terus jalankan kerja2 'membedah'.

Malam. Alhamdulillah connection 'Asus' di rumah juga dapat disesuaikan.

Rabu [21hb Oktober 2009]
Kerja bedah aku teruskan. Hari ini aku masih 'kurang biasa' dengan 'Asus'. Berbeza dengan semalam, hari ini aku menggunakan 'Asus' dengan 'tikus'. Betapa sengalnya tanganku semalam tanpa 'tikus'. Kerja2 di sekolah masih banyak. Itu yang perlu aku utamakan. Dalam sipi2 masa yang ada, urusan tiket konsert n bas aku selit2kan. Sedikit risau aku dibuatnya.

Malam. Konsert Kesenian Islam. Artis Jemputan Nazri Johani. Xdapat nak upload gambar atas masalah2 yang xdapat dielakkan. Apapun meriah. Kepada penganjur, tahniah diucapkan. Cuma banyak yang kena diperbaiki lagi. Bila konsert kedua?.. Chayyok2!! Kami sentiasa support!! Kami??

Untuk Ulasan [hihi] atau Lensa boleh kunjungi : Kelainan Perlu Penyesuaian Tq mir!! [Teman gaduhku, Haha] Aku cuma sempat dgr n lihat d luar dewan sahaja.

Khamis [22hb Oktober 2009]
Sepanjang pagi aku di library sekolah. Beberapa perkara aku dapat selesaikan tanpa gangguan pagi ini. Cuma bahang panas di bangunan library, honestly mmg aku xdapat tahan. Millo Ice jadi peneman. N keja2 harus aku teruskan. Akhirnya senarai kerja dapat aku selesaikan. Baru senarai kerja. Belum kerjanya lagi. Itu jauh lebih baik daripada aku xupdate bnda2 y patut aku selesaikan.

Cuma sedikit terkilan, daripada 'Asus' ini aku xdapat nk sambung printer. Dua2 pendriveku pulak xdapat d detect oleh PC di library. Of course sedikit masalah la bg aku. Di library jugak, wireless connection xdpt d capai oleh 'Asus'. PC skolah jangan harapla.

Tepat jam 12 aku kembali ke ofis. Time tu, aku rasa asap jak lagi yang xkluar dari lbrary skolah tu. Kluar2 jak dari library, angin sepoi2 bahasa terus menyapa. Amannya.. Sampai diofis, aku trus print bbrp helaian kerja yg berjaya aku selesaikan di 'bilik panas' tu. Hihi. Belum selesai semua, blackout!! Tidak!! Blackout lag!! Hmm.. Mo buat mcmn?.. Kunci tandas guru kucapai.. Malang lagi, aku terkena bekas cat yang ada pada gayung!! Pelajar Tahun 6 ada aktiviti mengecat. [Antara yang dicat adalah bangunan projek kilat skolah yang ditumpang itu dengan Logo n Slogan 1 Malaysia!! Tolonglah, naik meluat jugak. Teringat aku masa di bilik panas tu. Pelajar2 xtahu tahun berapa melaungkan lagu 1 Malaysia. Knapa naik meluat ya?? Bukankah itu lagu ..?#%$] Alamak, mcmn mau smbahyang ni!!

0 ulasan for this post