Cuti Rehat Sehari

By setanggi syurga on 8:25 PTG

Filed Under:

01. Hari ini, hari Selasa. Aku amik cuti merawat sedikit kesakitan yang aku alami. Alhamdulillah semakin pulih. Semoga terus diberi kekuatan menghadapi sisa kehidupan yang ada. Kesempatan cuti yang aku amik ini, aku manfaatkan untuk sedikit aktiviti yang tak dapat aku buat pada hari-hari lain.


02. Tapi yang pasti bukan memasaklah. Hehe.. Lamanya tak masuk dapur. Uhuh.. Memasak dengan gaya yang tersendiri. Opps, bocor plak rahsia. Hehe.. Pun begitu, ada jugak orang yang puji masakanku ya.. Haha.. My auntie, Auntie Ida.. Hehe.. Makcik yang sering aku buli.. Uhuh.. Sian kat dia.. Baru-baru ni dia plak yang mnangis masa kami bersalaman raya.. Aduhai, makcikku yang tersayang.. Tapi, aku lebih anggap dia sama seperti adik bradik walaupun berpangkat makcik. Tu yang berani buli. Ngeh2..

03. Download YouTube.. Wali Band - Aku Cinta Allah ^ Rupanya lagu ini yang aku dengar adik2 NISA Malaysia dendangkan kami masa NISA Team Building aritu.. Owh.. alhamdulillah, akhirnya ketemu. Aku memang xberapa ikuti perkembangan lagu. Baik nasyid apatah lagi lagu-lagu luar.

04. N sket sambung edit lagi layout blogku. Tu pun, baru kejap tadi.. Hmm.. Lama xrasa ni'mat bercuti ni.. Hehe.. Owh, rupanya ada niat lagi nak berehat2. Tapi, rehat itu jugak hak badan kan. Minda juga perlu rehat.. Bagaimana nak rehatkan minda??.. Solat.. Yup, aku rasa aku perlu cari jawapannya disitu..

05. N esok kena sambung kerja. Semoga cuti rehat sehari ini, dapat mengembalikan momentum kerja. Padahal baru jer lepas cuti seminggu.. Kenapalah dilayan sangat perasaan tu.. Uhuh.. K la geng, mo chow dulu.. Nnti makin panjang plak.. Esok banyak lagi agenda nk diatur.. N jangan lupa agenda Allah..

Wali Band^Aku Cinta Allah

Andaikan..
Diriku bisa seperti yang lain..

Yang Kau sayang..
Yang Kau rindukan..
Yang Kau cintai..

Aku lemah
TanpaMu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya

Tolongku.. Tolongku.. Ya Allah..

Setiap airmataku mengalir..
Allah aku lemah dan tak bererti..
Setiap derai tangis membasahi..
Allah jangan tinggalkan aku lagi..

Aku sayang Allah.. Aku rindu Allah..
Aku cinta Allah..

0 ulasan for this post