Masa untuk muhasabah diri

By setanggi syurga on 7:05 PG

Filed Under:

Aku masih punya 2 tugas utama yang "urgent" dan "important". Tapi entah kenapa tabiat melengahku masih kukuh terpahat di saat ini. Mungkin sedikit kelapangan masa yang aku ada ini membuatkan aku terus berhabit seperti ini. Kadang aku terfikir ni'matnya dalam kesibukan. Kepuasan betul2 terserlah andai 4 ruangan list tugasanku selesai. Tapi itu dulu. Lebih kurang 5 bulan yang lepas. Suasana baru ini begitu mengujiku. Dalam kelapangan bukan bermakna tiada kerja yang perlu dilunaskan, tapi hanya aku yang mengambil remeh akan setiap task2 tersebut. Hmm.. Ya Allah beri aku kekuatan menghadapi saat2 ini. Memang benar kata sahabat2ku sebelum ini, bila dah kuar ni, bosan.. Peralihan antara tittle seorang pelajar dan pekerja memang mencabar.

Mungkin aku perlu bahagi2kan masaku. Mewujudkan office hourku yang tersendiri. Agak pelik, tapi mm.. ada keunikannya.. ("_,).. Yup, perubahan perlu dianjak hari ini juga.. Hehe.. Hidup perlu motivasi. Motivasi yang hidup!! Dan hidup merupakan satu motivasi bagi mereka yang menghargainya. Chayyok2!!

Malam semalam sudah masuk 2 malam makku tiada. Kepulangannya ke kampung sudah pasti aku rasai. Hanya aku 4 bradik yang tinggal. Mak, selamat ya sampai di kampung. Doa anakmu sentiasa mengiringimu. Air mata dapat juga kubendung di saat2 perpisahan dua hari yang lepas. Aku tahu peritnya apa yang kau hadapi mak. Suami di kampung, anak di sini. Pastinya sukar untuk kau pilih. Dan aku sedar, sebagai anak, aku perlu support apa jua situasi yang perlu kau hadapi. Mak, anakmu ini meminta maaf atas segala perbuatanku. Bila kau tiada di sisi baru aku sedari, tapi ntah kenapa bila kau di sisi, jarang untuk aku hargai. Ni'mati setiap saatmu di sana tanpa kesulitan lagi yang ditimbulkan oleh anak2mu di sini. Salam sayang buatmu ibundaku tersayang..

0 ulasan for this post