Coretan Pasif Pemula Bicara

By setanggi syurga on 12:09 PTG

Filed Under:

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

Setiap masalah yang datang, janganlah engkau memandangnya berat, kerana di hadapan sana lebih banyak ujian yang akan menghampirimu samada engkau bersedia mahupun sebaliknya. Anggaplah setiap ujian yang datang hanya sebagai satu persinggahan yang ianya hanya bersifat sementara. Tidak ada yang kekal di dunia melainkan Allah. 

Dunia tempat ujian. Akhirat tempat yang kekal abadi. Terlalu lama tidak berkongsi rasa. Mungkin masa yang cukup membataskan. Dalam diam, motivasi untuk terus menulis tetap diberikan oleh seseorang. Dia seorang penulis. Mungkin semua blogger pasif yang ditemuinya di berikan motivasi berkarya seperti aku. Jawapan biasa aku berikan: tak ada masa. Namun, setiap bertemu beliau tidak pernah berhenti untuk saranan menulis, katanya bagi mengimbangi tulisan-tulisan wanita diluar sana yang kosong. Sedang kutahu, setiap tulisanku juga tidak punya apa-apa. 

Apakah pelajaran penting di sebalik setiap penulisan? Aku masih lagi tertanya. 

1 ulasan for this post

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Posted on Rabu, Jun 24, 2015 11:13:00 PTG