Raya 3 Syawal (episod 1)

By setanggi syurga on 4:13 PTG

Filed Under:

Alhamdulillah.. Berakhir juga Projek Raya NISA' tahun nie , Syawal 1430H.. Tahniah buat semua peserta yang terlibat.. Peliknya, bila time usrah xdalah semeriah ini.. Uhuh.. Heehee.. Memang mcm tu erk??.. Kompius2..

Berbeza sket tahun ni, pecah tradisi.. Ngeh2.. Itupun setelah bosan berhari raya, asyik rumah yang sama.. So, kami Team NISA' merancang untuk menyerbu umah2 pimpinan muslimat plak.. Alhamdulillah, ramai jugak pimpinan yang sudi terima kami.. *Kalu xsudi pun, kami datang serbu jugak.. Heheh.. Terima kasih kepada bonda2.. Lepas ni, kami ada misi lain plak.. Jangan disangka air yang tenang tiada buaya??.. Haha.. Hah!! NISA ni buaya ka??.. Heheh.. Lagi kompius??@#~!? Heheh..

Seawal 8.44am aku dah start dapat mesej pertama, "
Kak Pate dimana??".. dalam pemanduanku ke destinasi, sempat jugak ku balas.. "Kak on d way sudah.. jap lagi sampai".. Selang beberapa minit kemudian.. Tit..tit..tit..tit.. Mesej masuk lagi.. "Kak, lambat kena tinggal. Hehe".. Aku dah sampai lorong berdekatan tempat yang kami janjikan.. SMS tetap ku balas.. "Ya, tinggalah.. Haha". Sebaik aku masuk tempat parkir, terkezut besar aku dibuatnya.. Warna-warni Hari Raya.. Memang aku xsangka.. Haha.. Macam kena sambut pulak.. Tak sangka betui.. Sume dah hampir tiba.. Hanya tinggal 2,3 orang sahaja lagi yang ditunggu.. Wow, berkesan jugak mesejku ya.. "Berkumpul d bangunan MARA kul 8.45am.. Kul9 xda, tinggal.." Walaupun ayat terakhir tu aku tambah dengan "Hehe", tapi kesimpulannya aku berjaya daripada tidak menunggu sejam seperti tahun2 yang lepas.. Ngeh2.. kepada yang terlibat, paham2la erk??..

Tahniah pada sahabat2ku.. Aku xanggap aku tewas, koz aku masih berjaya gunakan masa kecemasan 15minit sebelum jam9.. Haha.. Ayat bela diri.. Apapun, btul2 tahniah.. Harap2 pasni, xdalah jadikan lambat tu sbg budaya yerk.. K la.. nk post gambar plak.. Hidangan mata buat sahabat2 yg jauh dperantauan, yg dekat tp xdiajak (mintak ampun).., atau buat yg d ajak tapi xsudi.. heheh.. Xda jodohla tu.. Uhuhu..

Umah 1: Amboi ji, buat apa tu.. Heheh.. Mm, enaknya roti jala.. Ni khas untuk c asmah, koz thn lepas, xdapat melantak akibat alergik kuah kacang.. Prihatinnya Pengerusi NISA Kawasan Tawau

Masih Umah 1: Sempat lagi amik gambo ramai2.. Ni muka masih fresh bnding muka2 yang lain.. Hehe.. Sila amati sebelum n selepas..

Umah 2: Masih d Ranggu. Umah Kak Arma, Pengerusi Lajnah Penerangan DMPKT merangkap Akauntan PASTI Kawasan Tawau. Bilangnya, "Ini sup bugis.. Macam2 ada.." Heheh

(
to be continued.. Ada 10 lagi umah pasni.. Hahah)

0 ulasan for this post